Prokök - Allt för hemmakocken & köksproffset
Allt för hemmakocken och köksproffset
Allt för hemmakocken och köksproffset
Allt för hemmakocken och köksproffset
Telefon kundtjänst
     
    Kategorier

    Frågor & Svar

    Handla & betala

    Leveransinformation

    Alla beställningar skickas fraktfritt inom Sverige med Posten.

    Vi erbjuder även ytterligare fraktalternativ som möjliga extratjänster om man önskar.

    Naturligtvis strävar vi efter att kunna leverera produkterna så fort som möjligt och behandlar alla beställningar omgående. Er beställning skickas inom 1-6 arbetsdagar om inget annat anges. Angiven leveranstid i butiken är när försändelsen skickas från oss och det kan då ta ytterligare en eller ett par dagar innan försändelsen kommer fram beroende på var i Sverige du bor.

    När din beställning har skickats får du ett sändningsnummer i leveransbekräftelsen så att du kan då följa din försändelse på www.postnord.se. Om försändelsen skickas som brev går det inte aktivt att följa försändelsen.

    Vi strävar efter att kunna leverera varorna så snabbt och smidigt som möjligt. Vid eventuella leveransproblem gör vi vårt yttersta för att informera och underrätta kunden om beräknade leveranstider. Vid eventuella restnoterade produkter, skickar vi dem separat så fort som vi får in dem i lager.

    I beställningsförloppet kan du välja mellan följande fraktalternativ:

    Frakt Basic (0kr)
    Skickas kostnadsfritt på billigaste sätt med DHL eller Posten (brev eller paket).

    Posten - Postpaket till valfritt utlämningsställe (29kr)
    Paket till valfritt Posten utlämningsställe. Avisering skickas ut när försändelsen finns redo för utlämning

    Posten - Företagspaket (95kr)
    Utkörning till företag. Försändelsen körs ut med Posten direkt till företaget. (Kan endast användas av företag).

    Posten - Hempaket (295kr)
    Leverans direkt hem till dörren. Du väljer önskad tid fram till kl 17.00. På många orter även kvällstid till 21.00.

    Öppet köp i 90 dagar

    Alltid 90 dagar öppet köp när du handlar hos oss.

    Vi erbjuder dig möjligheten att ångra ditt köp utan speciell anledning i 90 dagar. Varan som sänds i retur ska vara felfri, komplett och vara i väsentligt oförändrat skick vilket även inkluderar produktförpackningen. Kunden står för returporto.

    Företag och privatpersoner kan handla

    Vi levererar till både privatpersoner och företag.

    Efter slutförd beställning kommer du få en orderbekräftelse/kvitto skickad till din e-postadress.
    Observera att betalningstjänsten "Dela upp betalningen" endast tillåter att du uppger ditt personnummer och ej organisationsnummer.

    Betalningsalternativet "Faktura" tillåter dock att du uppger organisationsnummret eller ditt personnummer.

    Alla pris är inklusive moms

    Alla priser angivna på www.prokok.se är inklusive 25% moms.

    Betalningsalternativ

    Vi erbjuder följande säkra och enkla betalningsalternativ:

    - Visa kortbetalning
    - Mastercard kortbetalning
    - Faktura (betala inom 14 dagar)
    - Delbetalning (upp till 36 månader)
    - Direktbetalning via din internetbank

    Hos kan betalning ske via bank/kreditkort, faktura, delbetalning eller direktbetalning via din internetbank.

    Kortbetalningar hanteras av vår partner för betalningslösningar, Payex (www.payex.se). Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer). För ökad säkerhet använder vi även 3D-Secure, den globala säkerhetsstandard som är framtagen av Visa och Mastercard för betalningar över Internet.

    PayEx Betalningslösningar är PCI DSS-certifierade av Visa och MasterCard. Av säkerhetsskäl lagras inte känslig betalningsinformation som exempelvis kortnummer hos oss. All information som läggs in krypteras istället på betalningssidorna hos PayEx som är säkrade med SSL-certifikat.

    Fakturabetalning där du betalar inom 14 dagar efter att varorna har skickats. Med betalning mot faktura kan du i lugn och ro kontrollera varorna innan du genomför betalningen. Klarna AB sköter vår fakturering.

    Dela upp betalningen (avbetalning) genom Klarna AB, som ger dig möjligheten att dela upp din betalning på upp till 36 månader.

    Fakturabetalning

    Vi använder oss av företaget Klarna Finans AB som sköter vår fakturering och kan därmed erbjuda att du kan betala mot faktura inom 14 dagar.

    Detta betalningsalternativ kan användas av dels privatpersoner eller av företag.

    Om valt att betala mot faktura, kommer fakturan att skickas ut till din e-postadress efter att din beställning har skickats.

    På fakturan finns betalningsinstruktioner så som vilket bankgiro/plusgiro konto som ska användas, samt vilket OCR/referensnummer beställningen har.

    Kortbetalning

    Kortbetalningar hanteras av vår partner för betalningslösningar, Payex (www.payex.se). Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer). För ökad säkerhet använder vi även 3D-Secure, den globala säkerhetsstandard som är framtagen av Visa och Mastercard för betalningar över Internet.

    PayEx Betalningslösningar är PCI DSS-certifierade av Visa och MasterCard. Av säkerhetsskäl lagras inte känslig betalningsinformation som exempelvis kortnummer hos oss. All information som läggs in krypteras istället på betalningssidorna hos PayEx som är säkrade med SSL-certifikat.

    Dela upp din betalning

    Vi använder oss av företaget Klarna Finans AB som sköter vår fakturering och kan därmed erbjuda dig möjligheten att kunna dela upp betalningen.

    Detta betalningsalternativ är endast tillgängligt vid köp av varor för mer än 1000kr.

    Efter att din beställning har skickats, kommer du få ett brev med Posten från Klarna med alla instruktioner.

    När kommer fakturan?

    Om du valt att betala mot fakturan, kommer fakturan att skickas ut till din e-postadress efter att din beställning har skickats.

    Orderbekräftelse

    Efter slutförd beställning kommer du få en orderbekräftelse skickad till din e-postadress.

    Om du ej har fått orderbekräftelsen inom 15 minuter, var god att kontrollera din skräppost mapp eftersom dina säkerhetsinställningar kan ha filtrerat kvittot som skräppost.

    Sök efter en specifik produkt

    Längst upp på sidan finns en praktisk sökfunktion där du enkelt kan skriva in vad du söker efter. Här kan du dels skriva in vilken typ av produkt du letar efter, eller om det är ett specifikt varumärke.

    Leverans & orderstatus

    Har min beställning skickats?

    Du kan enkelt kontrollera statusen på din beställning genom att gå till "Orderstatus" i huvudmeny längst upp på sidan.

    Klicka här om du vill kontrollera statusen på en gång.

    Spåra försändelse

    Om din försändelse har skickats som paket med Posten till närmaste Posten utlämningsställe kommer du att få ett sändningsnummer i leveransbekräftelsen så att du kan då följa din försändelse på www.postnord.se. Om försändelsen skickas som brev eller varubrev går det inte aktivt att följa försändelsen.

    Klicka här för att komma till Posten.

    Prisgaranti

    Prisgaranti

    30 dagars prisgaranti

    Hos oss skall du alltid känna dig trygg med ditt köp och veta att du alltid betalar rätt pris. Skulle du mot förmodan hitta en identisk produkt billigare hos en annan svensk återförsäljare inom 30 dagar från inköpsdatumet, betalar vi tillbaka mellanskillnaden på produkten.

    Prisgarantin gäller enbart om varan går att köpa i butiken där kunden hittat priset, dvs den får inte vara slut i lager. Det måste vara exakt samma vara, dvs samma färg, storlek, utförande, årsmodell, artikelnummer och antal i förpackningen.

    Du måste kunna hänvisa till en beställning gjord i ditt namn hos oss på Prokök de senaste 30 dagarna samt hänvisa till det lägre priset hos annan återförsäljare där varan finns tillgänglig till försäljning. Efter att vi har kontrollerat priset återbetalas du mellanskillnaden.

    Prisgarantin måste åberopas inom 30 dagar från inköpsdatumet.


    Hur går du till väga?
    Kontakta vår kundtjänst på info@prokok.se eller via vårt kontaktformulär som du hittar här och där hänvisa till din beställning hos oss på Prokök samt med hänvisning till vart produkten kan köpas till det lägre priset. Skriv vilken vara det gäller samt en länk till den andra butiken där vi kan kontrollera att det är samma produkt och priset inklusive frakt på produkten, samt att den finns i lager för beställning. Vi kontrollerar priset och ersätter dig mellanskillnaden.

    Villkor
    • Garantin gäller i 30 dagar från inköpsdatumet efter att du som kund har genomfört en beställning hos Prokök.
    • Garantin gäller endast för svenska butiker och nätbutiker som säljer i svenska kronor till kunder bosatta i Sverige.
    • Butiken måste vara ett svenskt bolag samt att varorna skickas från Sverige.
    • Garantin gäller ej auktioner, konkursutförsäljningar eller vid partiförsäljning. 
    • Garantin gäller enbart om varan går att köpa i butiken där kunden hittat priset, dvs den får inte vara slut i lager. 
    • Det måste vara exakt samma vara, dvs samma färg, storlek, utförande, årsmodell, artikelnummer och antal i förpackningen. 
    • Det gäller enbart leveranser inom Sverige. 
    • Kunden måste ange med en länk till butiken där man kan utläsa att det är samma produkt, märke, modell, storlek och artikelnummer. 

    Kontaktinformation

    Kontakta oss

    Om du har några frågor eller funderingar, var god och kontakta oss genom att fylla i formuläret som du hittar under kontakta oss sektionen.

    Klicka här för att komma direkt till kontaktinformationen.

    Det går även bra att kontakta oss per telefon (021-444 00 60) under våra telefontider (vardagar 09.00-11.00 och 13.00-15.00).)

    Vi kan även nås på e-postadress: info@prokok.se

    Om Prokök

    Prokök ägs och drivs av Västerås-baserade Pro West System AB.

    Pro West System AB - Prokök
    Fallhammargatan 1c
    721 33 Västerås

    Organisationsnummer: 556775-6670
    Godkänd för F-skatt

    Du finner hos oss ett brett och konkurrenskraftigt kvalitetssortiment där du på ett smart, säkert och enkelt sätt kan handla dina kökstillbehör.

    Prokök arbetar med marknadsledande och högkvalitativa originalprodukter för kök och hem. Vi strävar efter att överträffa dina förväntningar vad gäller utbud, priser, service och garantier.

    Ångerrätt & garantier

    Returnera en vara

    Du har alltid 90 dagars ångerrätt när du handlar hos Prokök. Du kan utan speciell anledning ångra ditt köp inom 90 dagar. Ångerrätten innebär att konsumenten skickar tillbaka varan i tid och att näringsidkaren återbetalar varubeloppet.

    Returnerade varor skall givetvis vara i väsentligen oförändrat skick inklusive produktförpackningen. Kontakta vår kundtjänst före en retur av en vara.

    Klicka här för att komma direkt till kontaktformuläret

    Du kan naturligtvis även skicka oss ett email till info@prokok.se Fraktkostnaden vid eventuell tur och retur betalas av kunden.

    Garantier

    Vi efterföljer gällande garanti-lagstiftning samt följer konsumentverkets rekommendationer. Vi lämnar 2 års fabriksgaranti för tillverkningsfel på samtliga produkter om inget annat anges.

    Köp- & leveransinformation

    Köp- & Leveransinformation

    Alla beställningar skickas fraktfritt inom Sverige med Posten.

    Vi erbjuder även ytterligare fraktalternativ som möjliga extratjänster om man önskar.

    Naturligtvis strävar vi efter att kunna leverera produkterna så fort som möjligt och behandlar alla beställningar omgående. Er beställning skickas inom 1-6 arbetsdagar om inget annat anges.

    Angiven leveranstid i butiken är när försändelsen skickas från oss och det kan då ta ytterligare en eller ett par dagar innan försändelsen kommer fram beroende på var i Sverige du bor. Vi strävar efter att kunna leverera varorna så snabbt och smidigt som möjligt. Vid eventuella leveransproblem gör vi vårt yttersta för att informera och underrätta kunden om beräknade leveranstider. Vid eventuella restnoterade produkter, skickar vi dem separat så fort som vi får in dem i lager.

    När din beställning har skickats kommer du få meddelande till din e-postadress.

    I beställningsförloppet kan du välja mellan följande fraktalternativ:

    Frakt Basic (0kr)
    Skickas kostnadsfritt på billigaste sätt med Posten (brev, varubrev eller paket).

    Posten - Postpaket till valfritt utlämningsställe
    Paket till valfritt Posten utlämningsställe. Avisering skickas ut när försändelsen finns redo för utlämning.

    Posten - Företagspaket (95kr)
    Utkörning till företag. Försändelsen körs ut med Posten direkt till företaget. (Kan endast användas av företag).

    Posten - Hempaket (295kr)
    Leverans direkt hem till dörren. Du väljer önskad tid fram till kl 17.00. På många orter även kvällstid till 21.00.

    När din beställning har skickats får du ett sändningsnummer i leveransbekräftelsen så att du kan då följa din försändelse på www.postnord.se. Om försändelsen skickas som brev går det inte aktivt att följa försändelsen.

    För att se den kompletta köp- & leveransinformation klicka här.

    Hantering av personuppgifter

    Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i person- uppgiftslagen (PUL).

    Pro West System AB kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan dock enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundtjänst. För statistiska syften kommer vi även kunna lagra information så som din IP-adress, sidor du har tittat på och när samt vilken internet browser du har. Upplysningarna används endast i samband med utveckling och drift av prokok.se internetlösningar. Om dina browser-inställningar tillåter cookies, kommer en cookie att lagras i det ögonblick du besöker prokok.se

    Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst, eller skicka ett e-mail till info@prokok.se